sobota, 10 marca 2012

Pacman cookies

Na początku ciasteczka w kształcie Pacmanów wydawały mi się megaodkrywczym pomysłem, ale wystarczy pogooglować, żeby przekonać się, że ludzie chyba wszystko już wymyślili ;)

Ciasteczka najlepsze są do herbaty, z resztą sama Pani Ambasador poleca je podawać właśnie z aromatyczną świeżo parzoną herbatą (przepis pochodzi ze Słodkiej Kuchni Polskiej i nazwany został Cytrynowe ciasteczka - przepis według Pani Ambasador). Polewę zrobiłam ze znacznym dodatkiem pigwówki - na ciasteczkach może to już nie robi aż takiej różnicy, ale jeszcze płynny lukier jest obłędny w smaku i można się nim upić ;) Pacmany najlepsze są z lukrem tylko trochę podeschniętym, czyli jeszcze pijane (zwłaszcza jedzone przez jeszcze pijaną piekarkę).



Składniki:

Ciastka:
  • 3/4 szklanki mąki krupczatki
  • 1/3 szklanki rozdrobnionych migdałów
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • pół kostki masła
  • 1 duże żółtko
  • 1 duża cytryna
  • dużo mąki do posypania blachy
Lukier:
  • szklanka cukru pudru
  • łyżka soku z cytryny
  • parę kropli żółtego barwnika spożywczego
  • pigwówka

Wykonanie:
  1. Z umytej cytryny ścieramy skórkę, z połowy wyciskamy sok.
  2. Mikserem ucieramy masło i cukier. Dodajemy żółtko, skrórkę i sok z cytryny, mąkę oraz migdały cały czas miksując.
  3. Wyrabiamy jednolite, niezbyt ścisłe ciasto. Formujemy kulę, owijamy w folię i wkładamy do lodówki na minimum godzinę.
  4. Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni.
  5. Na stolicy szczodrze wysypanej mąką cienko rozwałkowujemy ciasto (około 3 mm).
  6. Wycinamy Pacmany. Ja wycinałam szklanką, a wcięcie (otwartą paszczę) robiłam koniuszkiem foremki w kształcie serca.
  7. Układamy na blasze i pieczemy 5-10 minut w zależności od wielkości ciasteczek, do momentu kiedy się zarumienią.
  8. Robimy lukier: mieszamy cukier puder, barwnik i sok z cytryny, dodajemy nalewkę pigwową do momentu aż lukier nabierze odpowiedniej konsystencji. Smarujemy ciastka.
Smacznego :)

A tu przykład zastosowania:
Widywałam już bardziej obytych z nakładaniem dużych połaci lukru angielskiego. Ale kiedyś musi być ten pierwszy raz ;)


6 komentarzy:

  1. Połowa zeżarta:p

    OdpowiedzUsuń
  2. haha Pacman! Pamiętam jak X lat temu w to grałam jeszcze na takim bardzo starym, stacjonarnym komputerze :D

    www.smacznienadiecie.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo na Pegasusie czy wyrobie pegasusopodobnym :D

      Usuń