środa, 14 września 2011

Ciasto czekoladowe z cukinia na depresje

Ostatnio na skomentowanie niektórych wydarzeń rozgrywających się w tuż pod moim nosem po prostu brakuje mi słów, w laboratoryjnych wynikach też nienajlepiej, NFZ nie współpracuje. Z powodu tego ogólnego klopsa, który mnie otacza zamiast przejeść kolejny gruperowy kupon w centrum, wróciłam do domu upiec ciasto. Czekoladowe z cukinią (przepis dostałam od Magdy z Kopernika, jak zwykle dorzuciłam co nieco od siebie;). Z tego powodu musiałam zdradzić dynię, ale już teraz uprzedzam, że z pomarańczowym warzywem jeszcze nie koniec.

Cukinia może wydawać się nieco dziwnym dodatkiem do czekolady, ale to tylko pozory - wszak jest warzywem praktycznie bez smaku. Dzięki temu można ją dodać tylko po to, żeby nasz wypiek stał się bardziej wilgotny - podobnie jak z marchewką w cieście marchwiowym. Faktycznie, prezentowane ciasto jest stosunkowo lekkie i zdecydowanie mokre. Najlepiej smakuje dzień po upieczeniu. I najlepiej jak się nie zapomni dodać jajek podczas przygotowania ;)

Składniki:
  • 115g miękkiego masła
  • pół szklanki oleju
  • 150 g białego cukru
  • 100 g cukru muscovado (moja depresyjna fanaberia;)
  • cukier wanilinowy
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 duże jajka
  • pół szklanki kwaśnej gęstej śmietany lub jogurtu naturalnego
  • 300 g mąki pszennej
  • 60 g kakao
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • łyżka rumu
  • 2 szklanki cukinii startej na tarce o dużych oczkach
  • 50 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 50 g posiekanej białej czekolady

Wykonanie:

Przepis niezbyt sprzyja osobom nieposiadającym miksera.
1) Nagrzać piekarnik do 160 stopni, wyłożyć blachę papierem do pieczenia.
2) Zmiksować masło na puszystą masę. Dodawać stopniowo olej dalej miksując.
3) Dodać cukier, cukier wanilinowy, sodę, proszek do pieczenia, sól i znów zmiksować.
4) Wbić jajka i miksować dalej.
5) Dodawać mąkę na przemian ze śmietaną/jogurem i dla odmiany miksować.
6) Po dodaniu kakao i kawy zmiksować po raz ostatni (uff).
7) Dodać posiekaną czekoladę oraz cukinię i (uwaga, uwaga) wymieszać!
8) Wyłożyć ciasto do blachy i piec około 40 minut.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz